Löjliga marknadsundersökningar

Jag fick nyss ett telefonsamtal från ett marknadsundersökningsföretag som ville ställa frågor om digital-tv.
Frågorna var fyra till antalet och löd som följande.
1. Har du digital TV?
2. Vilken leverantör har du?
3. Har du bindningstid kvar?
4. Hur mycket betalar du per månad?
Undersökningen var beställd av Tele2 och som en sista fråga undrade man om det var okej att Tele2 kontaktade mig.
Jag har Nix Telefon och vill under inga omständigheter bli uppringd av någon som vill sälja något.
Att ett företag som Tele2 nu börjar smyga sig in bakvägen genom att beställa en helt meningslös marknadsundersökning som de aldrig kommer att samanställa utan enbart använda för att få ringa till folk som inte fattar vad de tackar ja till, är under all kritik.
Detta är inte första gången Tele2 agerar i NIX-telefons gråzoner, tidigare har de ringt upp mig för att min bostadsrättsförening hade avtal med dem, och att de därigenom skulle ha rätt att ringa mig.
Jag har läst bestämmelserna på NiX-telefon både framifrån och bakifrån och kan inte förstå hur någon kan tolka bestämmelserna så galet som Tele2.
Det tråkiga med dagens samtal, var att jag inte lade namnet på undersökningsföretaget på minnet, för jag skulle vilja rekomendera alla att lägga på luren i örat på folk som ringer därifrån.
Men en varning för marknadsundersökningar angående digital TV vill jag utfärda, det är troligtvis ingenting annat än ett förklätt försök att sälja.
marknadsundersökningar, tele2, NIX-telefon, digital TV


Kommentarer

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.